Ahad, 6 Januari 2013

I.C aku di Putrajaya . Jauhnya !!

Baru-baru ni aku nak buat akaun Bank untuk dapatkan gaji . Penat gila berjalan kaki ke Maybank . Tungu nombor giliran sampai nak dekat sejam setengah . Tibe sampai turn aku , IC test tak lepas . Katanya chip IC aku rosak . Aduss ! Camne ni ! Gaji tak masuk la jawabnya !! Aku malas nak amek gaji melalui chek . Leceh bhai nak berurusan dengan bank . 
Petak-Petak -.-

Sampai kat office , Bos tanya ..
" Lal .. Dah buat akaun bank ?? "
Aku pon cakap jela dengan penut kepenatan ..
" Blom lagi la akak .. IC rosak .. Camne ni ?? "
Selamber je Boss jawab ..
" Kamu buat kat Jalan Duta .. Sana siap sejam je . Lepas tu terus g Bank ea ? "
Kembali semangat !!
" Ok akak !! Esok saya buat !! "

Kebetulan esoknya aku dapat Offday ..

*****************

( JPN Jalan Duta )

Sampai pon nombor giliran aku .. Pokpekpokpekpokpek ..
Akak cun kaunter tu cakap ..
" Ok adik . IC adek siap dalam 3 minggu lagi "
Arghhh !!! Lama gila !! Penipu punya boss !!
" Tapi akak , bukan ke siap dalam masa sejam ? "
Geram ni ! Geram ni !
" Itu dulu dik . Time awal-awal kaunter ni bukak . Sekarang takde dah "
Aduhh !! Camne ni .. Takkan nak pegi Putrajaya kott . Lastly ..
" Takpelah akak , transfer saya punya ni ke JPN Putrajaya lah . Nanti pandai-pandai la saya pegi "
Akak tu dok pulun PC dia ..
" Ok , IC adek siap dalam 3 hari lagi . Adek ley semak ikut SMS "

***************

SMS JPN : Kad Pengenalan anda sedia diambil .

Yahooooooo !! Dah siap !! Seronok-seronok tiba-tiba teringat ..
Alahai , kat Putrajaya maaa .. Kene merantau la ni .. Kene tukar cuti la jawabnya ..
Korang doa2kan aku jumpa jalan ke Putrajaya . Hahaha .


Ni la aku akan jejak semata-mata nak amek IC .


Ni la Presint 2 yang ada Pejabat JPN . Mencanak aku nak cari bertingkat-tingkat ni !!

p/s : Taknak sesat , tanyalah orang . Kalau malu .. Tengoklah GPS :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan