Sabtu, 5 Januari 2013

Monkey Love :)


Tengok gamba ni pon dah tau kan ? Ade jugak tersenyum .. Maklumlah ! Teringat zaman-zaman kanak-kanak sirap bandung dulu . Hahaha ! Aku pon pernah lalui semua ni . Jujur :) 
Dulu laa .. 4 kali kot aku pernah couple ni . Haha . Bohong la korang tak pernah !

First awek aku tuh , Panggil Ira je .. time ni aku 16tahun .. Anak askar pulak ! Haha . Bercinta ke tak pon aku taktaw . Maklumlah .. aku kecik-kecik dah dok asrama . Mana ada masa nak sms / kol . Last2 time aku clash jela . Dia pon pindah Kelantan . Bapak dia jd askar kat sana .

Kedua , Nama dia Iqah . Budak Lumut .. Ini pon aku kenal kat Myspace . Haha ! time tu umur 17tahun .. Dia ni rajin kol aku malam-malam . Supersaver katakan . Nak dengar aku nyanyi . Maklumlah suara sedap . Hahaha ! Aku putus pon sebab dia ni kencing aku . Rupenya dah ada BF laen plak . Biarlah dia ..

Ketiga , Nama dia Izati . Budak Sungai Besar .. Kenal pon melalui member .. Dia ni okay la sikit ..Cuma dia ni control aku gila-gila punya . Rimas la jugak ! Sampaikan nak kerja pon susah . Asyik kene sms dia je . Herrr !! . Yang ni aku clash pon sebab aku takley tahan ngan dia . Hehehe . Tapi tu suma zaman pra matang . Takpelah takde rezeki . Haha .

Yang keempat ?? Malaslah nak cerita .. Panjang citer dia .. Aku bagi klu laa . Aku terlalu mengharap dan aku pulak yang terlalu baran . Maklumlah darah muda ni raw nak mengamuk je . Haha . Lastly aku yang terperangkap .. Hmmm . Ni baru je tahun lepas over . Time bezday aku . Ahhhh ! Biarlah .. Takde rezeki ..
Dan aku malas nak ingat benda ni . Wat sakit otak je -,-

Tapi yang specialnya orang ni , aku masih cintakan dia sampai sekarang walaupun dia bukan lagi untuk aku :')




Aku nak share sikit apa kata Ustaz Love dalam blog dia :-

Istilah cinta monyet ini datang daripada orang2 tua yang membuat pemerhatian kepada monyet.. Sikap monyet ni sangat hyper-active.. kejap lompat sana, lompat sini.. mcm beruk kena belacan.. beruk dengan monyet tu sama la kan..
Selain itu monyet ini jika suka sesuatu benda, dia akan sentuh2 sket, lepas tu biar.. makan2 sket, lepas tu buang yg selebihnya.. Begitulah digambarkan situasi cinta monyet ni..
Pegang2, sentuh2.. lepas tu putus.. Pegang2, sentuh2.. putus lagi..
Akhirnya, seorang wanita yang tak menjaga dirinya, bakal menerima sentuhan berpuluh2 lelaki yang menjatuhkan maruahnya.. Itu kalau jenis monyet yg suka main2.. Kalu jenis monyet ganas, maka cinta monyet itu bakal menyebabkan wanita tergadai maruah.. Akibat main2 cinta, akhirnya jadi perkara serius..
Jadi, cinta apa agaknya yg bukan jenis cinta monyet? Itu Ustaz Love sendiri tak dapat nak pastikan.. ada antara member2 Ustaz Love yg bercinta masa sekolah dulu, sekarang ni dah beranak pinak.. Tapi yg pastinya, cinta lepas kahwin itulah cinta seorang manusia.. cinta yg bebas daripada noda dan dosa.. cewahh ;)


Read more: http://ustazlove.com/blog/2011/04/cinta-monyet/#ixzz2H7utTkIW


p/s : Standard la kalau clash time kapel ni . Kalau taknak clash , kawen jela . Jaga leklok :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan